logo Vrakune logo stránky vlajka SK

Každodenné ranné cvičenie v rámci Školského programu podľa metódy INPP  

Pred niekoľkými dňami ubehol mesiac odvtedy, čo sme na našej škole začali cvičiť Školský program podľa INPP metódy.

S vybranými žiakmi školy (tými, o ktorých si s pani učiteľkami myslíme, že to najviac potrebujú ) sa stretávame vždy počas 1. vyučovacej hodiny, kedy sa pri cvičení vystriedajú dve skupiny žiakov. Sú rozdelení podľa veku a tiež ak sa programu zúčastňujú viacerí žiaci z jednej triedy, títo cvičia v rovnakej skupine. Ja, ako školský špeciálny pedagóg, ktorý bol odborne vyškolený v súvislosti s daným programom, cvičenie vediem.

Jednotlivé cvičenia sa po určenej dobe obmieňajú a tak sme už zvládli cviky ako Veterné mlyny, Húsenica alebo Sasanka. Žiaci sa na cvičenia tešia, všetko prebieha v pozitívnej nálade. Na chyby ich však musím upozorňovať, pretože práve pri týchto cvičeniach je ich dokonalé prevedenie meradlom toho, nakoľko daný cvik zvládli.

Okrem pôsobenia cvičení na potlačenie alebo odstránenie pretrvávajúcich nežiaducich reflexov, sa žiaci učia aj sústredeniu, vnímaniu svojho tela, v nemalej miere aj zodpovednosti a vytrvalosti  vzhľadom na to, že pri cvičeniach je potrebné vytrvať celý jeden školský rok. Predovšetkým však pracujú na tom, aby boli pripravené vnímať obsah vzdelávania a aby si z vyučovacieho procesu boli schopné zobrať čo najviac.

Týmto by som na záver chcela poďakovať všetkým učiteľom, ktorí spomínaným žiakom umožňujú odísť na pár minút z vyučovacej hodiny  a neskôr sa na ňu vrátiť. Ďakujem aj tým rodičom, ktorí sa v čase dlhšej neprítomnosti svojho dieťaťa v škole iniciatívne prišli informovať o tom, ako jednotlivé cviky vykonávať doma, aby sme sa mohli postupovať  ako skupina ďalej.  Na nasledujúce cvičenie totiž prechádzame až po zvládnutí predchádzajúcich cvikov u všetkých detí.  

Tak nám, prosím, držte palce, aby sme celý program zvládli na výbornú!

 

Vypracovala: Mgr. Daša Čellárová,

Školský špeciálny pedagóg, ZŠ Rajčianska