Lektorky: Mgr. Katarína Macová
Mgr. Monika Majsniaková
09:00 - 09:30 | Úvod, predstavenie sa Rozbiehacia aktivita |
09:30 - 10:30 | Reflexácia aplikácie v praxi |
10:30 - 10:45 | Prestávka |
10:45 - 12:15 | Čitateľská dieľňa I. |
12:15 - 13:15 | Obedňajšia prestávka |
13:15 - 14:45 | Čitateľská dieľňa II. |
14:45 - 15:00 | Prestávka |
15:00 - 15:30 | Rozbiehacia aktivita |
15:30 - 16:00 | Čitateľská dieľňa III. Reflexia |
16:00 - 16:45 | Plánovanie aplikácie v praxi Prezentácia plánu aplikácie |
16:45 - 17:00 | Hodnotenie a záver |
Čitateľská dielňa je metódou vyučovania čítania a literatúry, ktorá zahrňuje predovšetkým tiché čítanie, vzájomné informovanie a reagovanie na prečítané systematickým a organizovaným spôsobom.
Každé stretnutie začína rozbiehajúcou aktivitou, o nálade, o pocitoch......
Nebolo tomu inak ani na dnešnom stretnutí.
Reflexia aplikácie v praxi
Jednotlivé pracovné skupiny prezentovali svoje postrehy, výsledky, skúsenosti z používaných metód.
Veľmi sa osvedčili zahrievacie aktivity, Vennov diagram a zhlukovanie.
Aj druhá zahrievacia aktivita s názvom ľudské stroje sa stretla s veľkým úsmevom
Na rozohriatie nám lektorky pripravili bingo:
Pre spaním zvyknem čítať | Čítam svojim deťom na dobrú noc | Čítanie považujem za veľmi príjemnú činnosť |
Uprednostňujem detektívku | Každý týždeň začnem čítať novú knihu | Nečítam hrubé knihy |
Denne čítam noviny | Keď som bola malá, čítala som knihu: Janka a Danka | Mesačne si kúpim aspoň jeden časopis |
V čitateľskej dielni predpokladáme, že každé dieťa môže byť čitateľ a dobre čítať. Prostredie na čítanie vytvárame tak, že poskytneme množstvo kníh, z ktorých si žiaci sami vyberajú, reagujú na prečítané.
Každá čitateľská dielňa začína mini prednáškou, ktorá slúži potrebám žiakov alebo sa týka dôležitej záležitosti triedy. Môže to byť postup práce, výber literatúry....Žiaci reagujú na prečítané prostredníctvom rozpráv s učiteľom o prečítanom, písaním literárnych listov a rozprávaním o knihách.
Exitujú pravidlá, ktoré sa musia pri čitateľských dielňach dodržiavať. Osvedčuje sa vyvesiť tieto pravidlá v triede, takže žiakom bude jasné, čo sa od nich očakáva.
Projekt podporila STREDOEURÓPSKA NADÁCIA v spolupráci so spoločnosťou SLOVNAFT, a.s