Krok za krokom sa realizuje sa od r. 1999
Program
Krok za krokom je medzinárodný projekt, ktorý sa realizuje od roku 1994 v 24 krajinách. Vznikol na podnet Open Society
Institute v New Yorku a bol vypracovaný organizáciou Children´s Resources Internacional Inc. vo Washingtone.
Tento
projekt sa snaží orientovať učiteľov materských škôl a I. stupňa na to, aby využili svoj pedagogický prístup na rozvoj
osobnosti dieťaťa rešpektujúc individuálne potreby a osobitosti dieťaťa, pričom by škola mala vytvárať
podmienky, aby sa dieťa mohlo polnohodnotne rozvíjať.
Veľmi pozitívne na mňa zapôsobila myšlienka, že každá z doteraz
zúčastnených krajín si Projekt prispôsobila svojím vlastným vnútorným podmienkam a potrebám, keďže je to
Projekt otvorený a umožňuje jeho realizátorom, aby ho zavádzali postupne, krok za krokom. Mám dobrú mienku o
tradíciách a dosaihnutej úrovni vzdelávania detí v našej krajine a myslím si, že to dobré čo v školstve máme, by sme
si mali zachovať a zároveň by sme to mali obohatiť o nové, k pozitívne prvky.
Program Krok za krokom sa snaží prekonať niektoré obmedzujúce prvky tradičného vyučovania založeného na princípe masovosti, kde učiteľ poníme triedu ako jednoliaty celok, čo má negatívny dopad na rozvoj osobnosti jednotlivca, prejavujúci sa komplexom menejcennosti alebo naopak, komplexom nadradenosti u niektorých
detí.
Nadácia Škola dokorán Žiar nad Hronom v spolupráci s Okresným úradom Bratislava V udelila Osvedčenie za absolvovanie vzdelávania učiteľov k práci podľa Alternatívnej metodickej príručky pre I. st. ZŠ Krok za krokom dňa 25. 3. 2002 učiteľom a vychovávateľom v rozsahu 80 hodín.
Mgr. D. Ambrózyová, Mgr. S. Forgáčová, R. Molnárová, Mgr. M. Jankovská, Mgr. J. Ňukovičová, Mgr. R. Neštická, Mgr. S. Mikušová, PaedDr. O. Petrovská, J. Plavniková, D. Hacajová, I. Kancírová, L. Klčová, K. Kúdelková